E-POD jest zaprojektowany w taki sposób, aby działał bezwibracyjnie oraz bezszelestnie.
Konstrukcja śruby oparta jest na technologii używanej w okrętach podwodnych. Została opracowana oraz przetestowana przez MARIN (Morski Instytut Badawczy w Holandii). Śruba pracuje w zamkniętym obwodzie, dzięki temu minimalizuje efekt kawitacji, tym samym również i hałas, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności w porównaniu do konwencjonalnej śruby napędowej. Dzięki zastosowaniu śruby napędowej w zamkniętej przestrzeni, siła ciągu ulega poprawieniu. W konsekwencji do napędzania łodzi potrzebna jest mniejsza moc w porównaniu z konwencjonalną śrubą napędową. System jest również bardzo kompaktowy, ponieważ dodatkowe elementy układu napędowego nie są wymagane.
E-POD współpracuje z protokołem CAN (V-CAN), dlatego można go łatwo podłączyć do istniejącej linii CAN na łodzi. Dodatkowe kable są wtedy również niepotrzebne. Instalacja jest prosta, a konserwacja ograniczona do minimum.
Najważniejsze cechy:
- bezwibracyjny, cichy silnik,
- prosta instalacja i konserwacja,
- zwarta konstrukcja całego urządzenia,
- nie jest wymagane aktywne chłodzenie,
- minimalna ingerencja w konstrukcję jachtu,
- specjalna konstrukcja i kształt śruby napędowej,
- unikalny na rynku system „aktywnego hamowania silnikiem”,
- silnik zawiera kompletny układ napędowy, w tym śrubę napędową, obudowę,
- może być stosowany w połączeniu ze sterem strumieniowym BOW PRO 48 V w jednym układzie baterii akumulatorów.