Nowa seria napędów elektrycznych E-LINE od VETUS jest kompaktowa, bardzo wydajna i przy instalacji stosuje zasadę plug & play. Nadaje się zarówno do nowych jednostek pływających, jak i do adaptacji w istniejących już układach. Napęd E-LINE działa z systemem magistrali V-CAN.
Sterownik silnika został specjalnie opracowany do łodzi elektrycznych. Silnik serii E-LINE jest wyposażony w inteligentny, chłodzony wodą kontroler 48 V, który umożliwia ładowanie zestawu akumulatorów za pomocą ładowarki 24 V.
Jest to jedyny napęd elektryczny z systemem „aktywnego hamowania silnikiem”. Umożliwia on szybkie oraz płynne przejście z płynięcia w przód do cofania, bez konieczności odczekania na zatrzymanie pracy silnika.
Przeprowadziliśmy testy, których wyniki zamieściliśmy na wykresie. Pokazuje on zmierzoną zależność prędkości łodzi względem zasięgu w oparciu o testy na 7-metrowym Slup-ie (1200 kg) o pojemności użytkowej akumulatorów 1,32 kWh (75% z 8 sztuk × 220 Ah AGM). Szybkość ma zatem duży wpływ na zasięg żeglugi, biorąc pod uwagę konkretny zestaw akumulatorów.
Najważniejsze cechy:
- dostępne w wariantach 5 kW, 7,5 kW i 10 kW,
- nowość na rynku, system „aktywnego hamowania silnikiem”,
- nadaje się zarówno do nowych jednostek, jak i do adaptacji w istniejących już układach,
- może być stosowany w połączeniu ze sterem strumieniowym BOW PRO 48 V w jednym układzie baterii akumulatorów.