Piąta edycja Warszawskiego Salonu Jachtowego była pierwszą wystawą krajową dotyczącą rekreacji i sportów wodnych od początku pandemii COVID-19. W 2020 r. targi zostały odwołane, dlatego tegoroczna impreza miała na celu wznowienie kontaktu branży z klientami.
Mając na uwadze panujące obostrzenia, organizatorzy przygotowali dla gości punkty z płynami dezynfekującymi, a rozkład stanowisk był tak zaprojektowany, by zapewnić zwiedzającym komfortową przestrzeń do obejrzenia wystawy. W wydarzeniu brało udział ponad 30 wystawców prezentujących jachty i łodzie motorowe, 13 wystawców jachtów żaglowych, 11 wystawców houseboatów, ponad 20 firm czarterowych i marin oraz wiele innych firm prezentujących sprzęt nurkowy, odzież żeglarską i outdoorową, osprzęt i wyposażenie jachtów oraz pozostały sprzęt do sportów wodnych. Wystawa odbywała się w dwóch halach PTAK Warsaw Expo (hala E i F).
Zgodnie z oczekiwaniami branży jachtowej i sportów wodnych, zorganizowano dodatkowy dzień targowy w postaci dnia branżowego. Taka forma targów pozwala na zawarcie bliskiej współpracy między producentami a dostawcami i dystrybutorami sprzętu w drodze indywidualnych spotkań biznesowych i dedykowanych prezentacji. W programie dnia branżowego zaplanowano spotkania B2B (Business-to-Business) na stoiskach wystawców, konferencję prasową, polskie premiery osprzętu jachtowego oraz wieczorny bankiet, który w tym roku odbył się w Sky Barze hotelu Marriott na 40. piętrze, gdzie przy wspaniałym widoku na panoramę Warszawy kontynuowane były rozmowy branżowe. Podczas wieczornej gali wręczono również nagrody Warszawskiego Salonu Jachtowego i VETUS INNOWACJE.
W pozostałe dni targi były otwarte dla wszystkich zainteresowanych prezentowaną wystawą. Do redakcji „Biuletynu Techniki Jachtowej” docierają już informacje, że większość polskich producentów jachtów ma zapełnioną produkcję do końca 2023 r.
Na kolejną odsłonę nie będzie trzeba już czekać do jesieni 2022 r., ponieważ dyrekcja targów podjęła decyzję o organizacji Warszawskiego Salonu Jachtowego również w edycji wiosennej, tak by producenci mogli dotrzeć do swoich odbiorców jeszcze przed rozpoczęciem sezonu motorowodnego.
Relacjonował i opracował dr inż. Wojciech Cieślik