Sprzęgło typu Bullflex
Zapewnienie optymalnego tłumienia drgań
Sprzęgło typu Bullflex stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na większy komfort pływania. Zaprojektowano je specjalnie dla zapewnienia optymalnego tłumienia drgań. Drgania skrętne są wygładzane wyjątkowo skutecznie przez bardzo elastyczny element gumowy, zapewniający ciche przeniesienie napędu między silnikiem i wałem śrubowym, bez drgań i bez luzów. Inną mocną charakterystyką jest doskonałe wyrównanie osi wału śrubowego. Dla najpopularniejszych przekładni Volvo, Yanmar i Kanzaki dostępne są specjalne kołnierze adapterów.
Sprzęgło to posiada szereg zalet:
- bardzo wysoce elastyczne,
- zabezpieczone przed ścinaniem (osiowym i promieniowym) zapewnia bezpieczne przeniesienie napędu w każdych okolicznościach,
- dopuszczalna niewspółosiowość do 2°,
- doskonałe centrowanie na wale, dopuszczające wysokie obroty wału,
- wał pozostaje wycentrowany nawet na wstecznym biegu,
- możliwość zdjęcia pierścienia centrującego w przypadku zastosowania dwóch łożysk lub ich większej liczby,
- wbudowany tłumik parcia zmniejszający drgania osiowe.
Sprzęgło typu Combiflex
Optymalne tłumienie drgań skrętnych
Sprzęgło Combiflex zaprojektowano do zapewnienia optymalnego tłumienia drgań skrętnych powstałych na skutek nieregularności cyklu spalania silnika napędowego, zwłaszcza przy jego niskich obrotach. Sprzęgło Combiflex jest zabezpieczone przed ścinaniem osiowym i promieniowym, zapewnia więc bezpieczne przeniesienie napędu w każdych okolicznościach. Sprzęgło Combiflex zapewnia również doskonałe wyrównanie wału śrubowego, pozostanie idealnie wyśrodkowane na kołnierzu przekładni nawet jeśli wał ma niewspółosiowość równą maksymalnie 2°. Zaciskająca równolegle piasta zapewnia łatwą instalację i, co prawdopodobnie jeszcze ważniejsze, łatwy demontaż zespołu wału śrubowego.
Sprzęgła te dostępne są dla wałów o średnicach 25 mm lub 30 mm. Dostarczane są z kołnierzem 4” dla dopasowania do większości powszechnych modeli przekładni napędowych.
Sprzęgło typu Uniflex
Sprzęgła typu Uniflex umożliwiają nieosiowość wału o maksymalnie 2º.
Sprzęgła te wycentrują wał w przekładni przy pomocy stożkowej piasty zaciskowej i stanowią idealne sprzęgło podatne między wałem śrubowym z samocentrującym łożyskiem i silnikiem na elastycznych poduszkach. Sprzęgła te są osiowo i promieniowo zabezpieczone przed ścinaniem. Gdy wał śrubowy jest podłączony do silnika pod kątem 2º, maksymalna dopuszczalna liczba obrotów dla wału śrubowego wynosi 1500 obr./min.
Sprzęgło typu VETUS DRIVE (VDR)
Więcej swobody dla ruchów silnika, mniej swobody dla drgań.
Sprzęgło typu VETUS DRIVE (VDR) charakteryzuje się kombinacją samonastawnego łożyska oporowego oraz uniwersalnego przegubu równobieżnego o dwustronnym działaniu. Parcie śruby jest pochłaniane przez wbudowane łożysko oporowe, pozwalając na osadzenie silnika napędowego na delikatniejszych poduszkach, co skutkuje mniejszymi drganiami i przekazywanym hałasem. Sprzęgło to jest wykonane ze stali nierdzewnej i wysokiej klasy gumy.
Ten wytrzymały VDR przetestowano w najtrudniejszych warunkach i wytrzymuje on maksymalne parcie 24000 N. Dla najpopularniejszych przekładni Volvo, Yanmar i Kanzaki dostępne są specjalne kołnierze adapterów.